tymooteusz prowadzi tutaj blog rowerowy

na dwóch kółkach

Niedzielna przejażdżka - odnaleźliśmy źródło Dzierżęcinki

d a n e w y j a z d u 65.00 km 48.00 km teren 03:50 h Pr.śr.:16.96 km/h Pr.max:41.00 km/h Temperatura:17.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Merida
Niedziela, 5 września 2010 | dodano: 05.09.2010

Niedziela prawie godzina 12sta w południe, choć dzionek słoneczny to jednak wietrzny. Zapakowaliśmy się z Lukim na rowery i postanowiliśmy zobaczyć, gdzie bierze początek rzeka Dzierżęcinka przepływająca przez nasze miasto.
Wiatr dosyć dokuczliwy i zimny dawał się we znaki przede wszystkim na towartej przestrzeni, lecz kiedy wjeżdżaliśmy do lasu, drzewa nas otulały i robiło się o wiele przyjemniej i cieplej.
Źródło rzeki Dzierżęcinki skrywa się w lesie manowskim prawie w połowie drogi pomiędzy Manowem a Rosnowem, początek biegu rzeki w osadzie leśnej Zacisze, na przeciwko leśniczówki znajduje się staw i według wszystkich dostępnych nam informacji to stąd niepozorny strumyk przechodzi w całkiem pokaźną rzekę w Koszalinie.

Wrześniowe niebo chmurami malowane

Kiler i Luki

Pałac w Strzekęcinie

Białe pola, prawie jak zima

Piękne lasy nadleśnictwa Manowo

Jezioro Hajka

Kiler

400 metrów do źródła Dzierżęcinki, droga do osady Zacisze

To tutaj zaczyna się nasza rzeka Dzierżęcinka

Z tego stawu wypływa rzeka

Tak wygląda strumyk na początku biegu rzeki.

Dzierżęcinka w lesie manowskim

Widok na pasmo Góry Chełmskiej z Manowa

Widok na wzniesienia manowskie

Kategoria 2010, km|50-100, koszalin i okolice

Antek | 14:53 piątek, 27 maja 2016 | linkuj Potwierdzam, to miejsce ze zdjęć to nie jest źródło Dzierżęcinki. Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd...
Gość | 10:08 wtorek, 10 maja 2016 | linkuj Witam,
niestety nie znaleźliście źródła dzierżęcinki, chyba nie wzięliście żadnej mapy ze sobą. Od Zacisza jest jeszcze kawałek, wjeżdza się w las przed Klisznem, jest mały mostek i źródło wśród bagienek, dość ciężko dostępne. Niestety dla laika bez znajomości mapy nieosiągalne.
vanhelsing
| 21:22 środa, 8 września 2010 | linkuj Cześć. Dopiero teraz znalazłem Twój komentarz na moim blogu, w którym pytasz o bagażnik. Sorry za taką zwłokę, ale już Ci odpowiadam.

Bagażnik ma regulacje, dlatego można go dopasować prawie do każdego roweru. W tylnych widełkach przymocowany jest za pomocą dwóch śrubek, który były oryginalnie z rowerem ( na imbus, wkręcane w ramę ). Na dole natomiast wkręcony jest w otwory znajdujące się zaraz obok zacisku. Wkręciłem tak krótkie śrubki, żeby nic nie wystawało po drugiej stronie. Zdjęcia dokładnego nie ma, ale na tym coś widać:

Pozdrawiam :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa losic