tymooteusz prowadzi tutaj blog rowerowy

na dwóch kółkach

Trasa przybrzeżna Łeba - Latarnia Stilo - Lębork

d a n e w y j a z d u 53.00 km 17.00 km teren 02:58 h Pr.śr.:17.87 km/h Pr.max:50.00 km/h Temperatura:18.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Merida
Wtorek, 27 lipca 2010 | dodano: 27.07.2010

We wtorkowe popołudnie postanowiłem wybrać się ze swoim rowerkiem do Łeby.
Zapakowałem rower do szynobusu jeżdżącego na trasie Lębork - Łeba i wybrałem się w drogę. Absurd PKP, bilet na przewóz roweru kosztuje więcej, niż na przewóz pasażera !!!! Za siebie zapłaciłem 4 złocisze, a za rower 5 złociszy. I jak w naszym pięknym kraju w ten sposób zachęcić można ludzi do aktywnego wypoczynku?
Co do trasy, traska fajna i przyjemna w szczególności odcinek przebiegający pomiędzy Łebą a latarnią w Stilo. Kilkanaście kilometrów na Mierzei Sarbskiej w rezerwacie przyrody, to chyba najpiękniejszy fragment naszego wybrzeża, niesamowite wrzosowiska, skarłowaciałe sosny i trochę brzóz [tzw. bór suchy]. Trasa dosyć uciążliwa ze względu na duże ilości luźnego piachu na szlaku, ale wysiłek wart widoków, radości czerpanej z bliskości natury, zwieńczony podjazdem pod latarnię Stilo.

Rezerwat przyrody Mierzeja Sarbska – krajobrazowy rezerwat przyrody na pograniczu pobrzeży Słowińskiego i Kaszubskiego (utworzony w 1976 r., o powierzchni 546,63 ha) na obszarze mierzei oddzielającej jezioro Sarbsko od Bałtyku. Rezerwat obejmuje nadmorskie ruchome wydmy paraboliczne (o wysokości do 24 m n.p.m.), bór bażynowy , dobrze zachowane płaty brzezin i borów bagiennych oraz olsów, a także unikatowe na polskim wybrzeżu zbiorowiska w międzywydmowych zagłębieniach deflacyjnych]. Występują tu stanowiska licznych roślin podlegających ochronie (m.in. długosz królewski, fiołek torfowy, rosiczka długolistna, rosiczka pośrednia, turzyca bagienna, wątlik błotny ( od dawna nie odnaleziony ), wełnianeczka darniowa i woskownica europejska). Najbliższe miejscowości to Łeba i Osetnik. Południowym skrajem rezerwatu przepływa w swym dolnym ujściowym biegu rzeka Chełst.
źródło: wikipedia.org

Szczegółowy przebieg trasy + dodatkowe zdjęcia